Fitgirlcode Nathalie's StrongFit Avontuur
Fitgirlcode-Nathalie's-StrongFit-Avontuur-omslag

Fitgirlcode Nathalie’s StrongFit Avontuur

Fitgirlcode Nathalie’s StrongFit Avontuur

Lees het originele artikel hier op de website van Fitgirlcode.

Alweer 16 weken terug vertelde ik dat ik startte aan het StrongFit programma. Na mijn tussenreview is het nu tijd voor mijn StrongFit eindreview! Mijn StrongFit avontuur zit erop.. Best een beetje spannend om er nu alleen voor te staan. Benieuwd hoe het StrongFit programma is bevallen? Stond ik strak op het strand van Bali? En hoe ga ik het nu verder alleen aanpakken…

De Rustweek

Aan de start van mijn StrongFit avontuur las ik al over de rustweek. Nee! Hier maakte ik me dus best druk om.. Een week niet sporten? Met dat de weken verstreken vergat ik de rustweek weer een beetje en zo hoopte ik StrongFit coach Narinder ook. Maar helaas! In week 9 viel het woord.. Rustweek. Even schoot het door mijn hoofd om stiekem toch te gaan sporten (sorry Narinder), maar nadat ik het idee even had laten bezinken en de argumenten van Narinder las waarom dit zo goed is, besloot ik er toch maar voor te gaan. Na een week rust moet ik er fysiek (want een uitgerust lichaam) en mentaal (want meer vertrouwen in mijn lichaam) beter uit komen. Ik ben benieuwd. Nooit gedacht dat het een uitdaging zou zijn om een week niet te sporten… Na jarenlang niet sporten. Het plannen van de rustweek was al een lastig puntje. Want er stond een weekend weg op het programma en de racefiets moest mee.. Daarna kon ik nog maar één keer naar de sportschool met mijn gymbuddy voordat zij op vakantie ging en dat wilde ik ook niet overslaan. Enzovoorts, enzovoorts..

Toch startte ik in week 10 aan de rustweek. Een week lang niet mijn voeding bijhouden in MyFitnessPal en niet sporten. Het niet bijhouden van mijn voeding voelde goed. Het kost best wat tijd om ieder schepje havermout en scheutje yoghurt af te wegen. Het ging me dan ook goed af zonder MyFitnessPal. Het gaf me meer rust en vertrouwen dat ik ook zonder de app prima gezond kan eten en niet ga overeten. Niet sporten vond ik lastiger. Toch merkte ik wel dat ik na deze week weer extra veel zin had om ‘s ochtends op mijn fiets te stappen richting de sportschool. Ik mocht weer! Bijzonder is het dat ik na de rustweek ook echt meer rust leek te hebben in mijn hoofd. Voor de rustweek kon ik soms de hele dag bezig zijn met eten, na de rustweek kon ik dit meer loslaten. Erg fijn!

Kom Jij Alleen Niet Verder?

Zie jij niet de resultaten waar je naar op zoek bent? Dan ligt het probleem aan je Voeding, Training, Herstel of Mindset. Als 1 onderdeel hiervan niet klopt zal je namelijk niet jouw Ultimate Body bereiken. Wil jij sneller resultaat zien? Klik op de knop hieronder, vul je gegevens in en krijg een gratis telefonische analyse met een professionele voedingscoach.

Let op: wegens vele aanmeldingen proberen we z.s.m. te reageren.

Bikkelen?

De weken vliegen voorbij en mijn reis naar Bali komt hiermee ook snel dichterbij. Op het moment dat Narinder mij vraagt of ik nog even echt wil gaan bikkelen is mijn antwoord dan ook zonder twijfel ja! Door iets lager te gaan in calorieën, mijn macro’s wat aan te passen en cardio toe te voegen aan mijn trainingen willen we het laatste laagje vet op mijn buik weg werken om zo strak op het mooie strand van Bali rond te kunnen rennen. Of dit is gelukt? Ja (als mijn buik niet in de war was van al het vreemde eten), maar het belangrijkste resultaat is dat ik me zeker voel in bikini. Iets wat ik jarenlang niet ben geweest. Het hele traject heeft mij vooral veel vertrouwen gegeven. Zelfvertrouwen, omdat ik me zekerder voel over mijn lichaam en meer vertrouwen in mijn eigen kunnen. Ook na een dag ongezond eten, een week niet sporten en zelfs na 3,5 week Bali weet ik de draad weer op te pakken. Ik heb balans gevonden in mijn levensstijl en dat is erg belangrijk!

Fitgirlcode Nathalie's StrongFit Avontuur

Leerproces

Als echte Fit Girl wist ik al van het bestaan af van macro’s en apps als MyFitnessPal. Toch heeft Narinder mij nog ontzettend veel geleerd! Zo weet ik nu beter hoeveel ik kan eten als ik op gewicht wil blijven (veel meer dan ik dacht!), wat ik moet doen om meer spiermassa te kweken en hoe ik er daarna weer voor zorg die spieren beter zichtbaar te krijgen. Ik heb meer balans gevonden in mijn voeding, hier heb ik MyFitnessPal lang niet altijd meer bij nodig. Ik heb hard getraind, maar ook geleerd hoe belangrijk voldoende slaap en rust voor mijn lichaam is.

Nathalie-StrongFit-Review-Myfitnesspal

Narinder liet mij de afgelopen weken kennis maken met het belang van rust en re-feed dagen. Ook maakte ik kennis met technieken als carb cycling en intermitting fasting. Aan mij is het nu om uit te zoeken wat het beste bij mij past. Na een heerlijke vakantie op Bali is het best even wennen om mijn vertrouwde ritme weer op te pakken, maar ik weet dat dit me gaat lukken!

Ik denk dat ik er klaar voor ben om zonder StrongFit coach Narinder verder te gaan. Best wel spannend, maar ik weet ook dat als ik vragen heb ik altijd nog bij hem terecht kan. Ik heb ontzettend veel geleerd, ben echt mijn eigen voedingscoach geworden (zoals het StrongFit programma ook beweert) en het is nu aan mij om mijn eigen draai te vinden. Dat gaat me lukken! Wil je mijn traject blijven volgen? Dit kan via Instagram @Nathalie2605. Benieuwd naar het StrongFit programma? Bekijk dan zeker even de StrongFit website.

About the Author Amanda Knop

Moeder van drie prachtige kinderen en eindredacteur bij StrongFit.

Leave a Comment:

Ontvang GRATIS Onze
Coaching Infogids + Zelfcheck

x